25-01-2017 - Pic de Montaigu
21-01-2017 - ransol
26-01-2017

Sortida llarga al cim de la Serra del Verd, el Cap del Verd (2284m), des de Gósol i obrint traça.
Deixo el cotxe prop del càmping, més enllà cal posar cadenes. L'itinerari segueix el GR-150 de Gósol a Tuixent fins al Coll de la Mola (1818m). Aquí ja agafo la pista forestal que porta al Portell de l'Os on hi ha una tanca pels vehicles. Passada la tanca, la pista planeja fins arribar a un tancat de bestiar, en aquest punt cal girar a l'esquerra per remuntar fins al Pla de la Font (2004m). Des del pla tenim les millors vistes de la sortida, ja que al cim m'agafa la boira: Pedrafoca, Cadí, Port del Compte, tot ben nevat. Des del Pla de la Font agafo la línia de màxim pendent que va pel llom de la carena per superar el desnivell mes fort que porta al cim.
La baixada la faig entre la boira, una mica a cegues, cal buscar els pals que fan de fita fins al Torrent fosc. La baixada pel torrent es força dreta, i hi ha bastants arbres que hem de sortejar.
El final el marca una resclosa a tocar de la pista que porta cap al cotxe.
La pista es fa llarga ja que no te un pendent massa pronunciat, i donada la gran quantitat de neu, els esquís s'enfonsen sense poder lliscar, així que toca foquejar altre cop.
En total acaben sortint 16km.